KÜTÜPHANE (BİLGİ BANKASI)
KOBİ odaklı eticaret
Tedarik zincirlerinin üreticisi olan KOBİ'lerin e-tedarik uygulamaları ile karlı noktalara gelebilme imkanları vardır. Aynı şekilde bu zincirlerin tüketicisi olarak da bir dizi hizmet, mamul ve yarı mamulden mantıklı fiyatlardan yararlanabilirler. Ülkemizdeki KOBİ'lerin de birleşerek, elektronik ortamda kendi tedarik zincirlerini ve pazaryerlerini kurmaları gerekmektedir. Tüm dünyada sağlıklı büyük firmalar, kendilerini bütünleyen KOBİ'leri güçlendirip sağlıklı hale getirmektedirler. Buradaki temel ilke, birbirine güvenen bir zincirde tüm ara mamullerin yüksek kalitede ve verimlilikte üretileceği, bunun sonucunda da kalitenin yüksek, fiyatın da rekabet edebilir bir düzeyde olabileceğidir. Dolayısıyla, halen fiyatın ucuzluğunu baz alarak tedarik yönlü çalışan ülkemiz KOBİ'lerinin rekabet güçlerinin düşük seviyelerde olduğu bilinmektedir.
Ülkemiz KOBİ'leri kalitenin düşük olması pahasına düşük fiyatlı mal ve hizmet üretme noktasından artık çıkmaları gerekmektedir. Çünkü bu şekliyle dünya piyasaları ile rekabet edebilme şansları çok azalmıştır. Bu nedenle, işletmelerinin %90'ı KOBİ niteliğinde olan Türkiye'de halen kurulmuş ve kurulacak e-tedarik zincirlerinin, e-pazaryerlerinin ve E-CRM uygulamalarının KOBİ odaklı olmaları gerekmektedir.
KOBİ'ler müşterileri ile ilişkilerini daha etkin kılabilmek adına, mal/hizmet sattıkları müşterileri ile ilişkilerini de elektronik ortama taşıyabilirler. Bu amaçla, müşteri veri tabanlarını, sevk makbuzlarını ve müşteriden sipariş alma sistemlerini elektronik ortamda gerçekleştirebilirler.
Kaynak: emu.edu.tr